نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2089
-
الف
+

گسترش و توسعه روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان

رضا ملکی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رابطه به گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در تاریخ 27 ماه اسد(مرداد) همراه رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

به گزارش آی فیلم 2 ، «حسینه صافی» سرپرست و نامزد وزیر اطلاعات و فرهنگ افغانستان همراه «رضا ملکی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی دیداری در رابطه با توسعه همکاری فرهنگی بین دو کشور صحبت کردند.

در این دیدار «رضا ملکی» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در رابطه به فعالیت ها و همکاری های فرهنگی بین دو کشور به خصوص در زمینه  امضای تفاهمنامه های همکاری ، برگزاری نمایشگاه های کتاب جمهوری اسلامی ایران در جمهوری اسلامی افغانستان ، اشتراک ناشران افغانستان در نمایشگاه بین المللی کتاب در ایران ، برگزاری جشنواره های فرهنگی ، راه اندازی برنامه های آموزشی و همچنان تلاش به خاطر امضای تفاهمنامه در بخش همکاری های گردشگری ، معلومات داد.

همچنان وی در کنار آن که بر گسترش و توسعه روابط فرهنگی میان ایران و افغانستان تاکید کرد، از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ دعوت کرد که در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که به اشتراک وزرای اطلاعات و فرهنگ کشور های اسلامی در ماه قوس(آذر) سال روان در شهر مشهد برگزار می شود ، اشتراک کند.

خبرگزاری باختر نوشت : سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان ، همکاری های جمهوری اسلامی ایران را در بخش های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگی ارزشمند دانسته  و برنامه های این وزارت را در زمینه رشد فرهنگی و  گسترش و توسعه همکاری های فرهنگی برشمرد.

م ح/ ب م

نظر شما
ارسال نظر